Prijímanie občanov do VIOLKA n. o. prebieha v súlade so zákonom č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov.

VIOLKA n. o. poskytuje jeden druh sociálnych služieb: Zariadenie pre seniorov.

V prípade záujmu o poskytovanie sociálnej služby u poskytovateľa sociálnej služby VIOLKA n. o. – v Zariadení pre seniorov AMBRA – je potrebné podať  „Žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby“ na predpísanom tlačive, ktoré nájdete v sekcii Tlačivá na stiahnutie.

K Žiadosti o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby je potrebné priložiť:

a)  rozhodnutie a posudok o odkázanosti žiadateľa (vydané obcou/mestom), ktoré bolo vydané do 31.08.2025 podľa zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách (platné do doby vydania nového integrovaného posudku vydaného ÚPSVaR), alebo

b) integrovaný posudok (vydaný ÚPSVaR) s návrhom sociálnej služby podľa zákona č. 376/2024 Z.z. o integrovanej posudkovej činnosti, alebo

c) občan predloží rozhodnutie obce/mesta – v prípade, že žiadateľ dovŕšil dôchodkový vek a poskytovanie sociálnej služby v zariadení pre seniorov potrebuje z dôvodov vopred určených a zverejnených obcou.

Poskytovateľ sociálnych služieb VIOLKA n.o. zaeviduje žiadosť do poradovníka čakateľov a v prípade uvoľnenia vhodného miesta v Zariadení pre seniorov AMBRA, je so žiadateľom dohodnutý termín nástupu.

K nástupu do VIOLKA n. o. je potrebné predložiť nasledovné doklady: 

  1. Platný občiansky preukaz.
  2. Preukaz poistenca zdravotnej poisťovne.
  3. Preukaz ŤZP (ak ste jeho držiteľom).
  4. Zdravotnú dokumentáciu.
  5. Zoznam liekov s presným rozpisom ich užívania od obvodného lekára (pečiatka a podpis lekára), vrátane informácie o všetkých odborných ošetrujúcich lekároch.
  6. Lieky na 1 mesiac.
  7. Odhláška od obvodného lekára na výmennom lístku ku dňu nástupu do nášho zariadenia – t. j. v prípade záujmu o zdravotnú starostlivosť nášho praktického lekára pre dospelých.
  8. Potvrdenie o bezinfekčnosti žiadateľa nie staršie ako 3 dni (tlačivo sa nachádza v sekcii „Tlačivá na stiahnutie“).
  9. V prípade, že sa nedokážete podpísať, je potrebné predložiť lekárske potvrdenie dokumentujúce toto zdravotné postihnutie. V prípade, ak ste poverili Vašim zastupovaním inú osobu, je potrebné predložiť úradne overené splnomocnenie (resp. generálnu plnú moc).
  10. V prípade, že ste zbavený spôsobilosti alebo je Vaša spôsobilosť na právne úkony obmedzená, prosíme predložiť uznesenie o zbavení spôsobilosti na právne úkony z okresného súdu a listinu o ustanovení opatrovníka.
  11. Aktuálne rozhodnutie Sociálnej poisťovne o výške dôchodku alebo iný doklad preukazujúci Váš príjem.
  12. Potvrdenie ÚPSVaR o poberaní dávok a príspevkov (ak ste ich poberateľom).
  13. Vyhlásenie o majetkových pomeroch s úradne overeným podpisom (tlačivo sa nachádza v sekcii „Tlačivá na stiahnutie“).

Zároveň pred príchodom do zariadenia oznámte na príslušnom poštovom úrade zmenu vašej adresy.

 

Pre svoju osobnú potrebu si so sebou prineste:

  1. Osobné šatstvo a obuv na jednotlivé ročné obdobia v interiéri a exteriéri, nezabudnite druh a množstvo ošatenia prispôsobiť aj svojmu zdravotnému stavu (napr. pri inkontinencii) a viditeľne ho označiť svojim menom.
  2. Hygienické potreby (toaletné potreby – toaletný papier, mydlo, šampón, uteráky, osušky, potreby na čistenie zubov/zubných náhrad a pod.).
  3. Zdravotnícke potreby (inkontinenčné pomôcky na 1 mesiac, týždenný dávkovač na lieky, barly, korzety a pod.).
  4. Drobné predmety osobnej potreby (napr. príbor, hrnček, taniere, dózu na potraviny a pod.).
  5. Obľúbené predmety (fotografie, vankúšik, deku, obraz, kvet a pod.).